Inspiratie

Interview met Lieske van der Linden

Productiemedewerker NEOS

Lieske van der linden 3

Zonder Lieske in het team van NEOS zouden veel activiteiten in de soep lopen. Lieske is namelijk een kei in organiseren. Haar taken lopen uiteen van het maken van roosters, planningen en draaiboeken tot het programmeren van voorstellingen. Lieske deed de opleiding Productie Podiumkunsten aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en werkte bij verschillende culturele organisaties als productieleider, zoals het Nationaal Jeugd Orkest. Lieske vertelt over haar werk voor NEOS: “Ik ben goed in het zien van de grote lijnen en zaken ordenen. Ik help alle projectleiders en adviseurs met het maken van planningen en roosters zodat zij zich kunnen focussen op hún werk. En op evenementen zoals conferenties ben ik het aanspreekpunt op organisatorisch vlak.”

“Wij vullen jaarlijks 10.000 theaterstoelen met leerlingen”
Lieske van der Linden

10.000 theaterstoelen vullen

NEOS programmeert binnen Cultuureducatie met Kwaliteit voorstellingen samen met de theaters in de stad. Lieske: “Binnen ons programma Kunstkeien (CMK1) gaan leerlingen naar een voorstelling of museum en in de niveaus erboven (CMK 2 en 3) kunnen scholen kiezen of ze een voorstelling willen bezoeken. Zo vullen we inmiddels jaarlijks 10.000 theaterstoelen met leerlingen. Ik begeleid scholen op deze voorstellingsdagen. En ook op workshopdagen , zoals bijvoorbeeld een grote kunst-dag op een school, ben ik het eerste aanspreekpunt. Scholen ervaren dat als een prettige ondersteuning.”

Groei

Het team en de werkzaamheden van M&M zijn de jaren flink uitgebreid. Lieske: “Ik startte een paar jaar geleden in een klein team. Ik ben er trots op dat we samen een enorme groei hebben doorgemaakt. Doordat mijn functie erbij is gekomen, kwam er meer ruimte voor programmalijnen en wordt het team ontlast door de praktische zaken die ik voor mijn rekening neem.” Een leuk onderdeel van haar werk vind Lieske het samenwerken met musea in het kader van erfgoedbezoek door scholen binnen CMK 2 en 3. “Ik probeer veel tentoonstellingen te bekijken en heb contact met de educatiemedewerkers van musea zodat er een goed match gemaakt kan worden tussen de tentoonstellingen en de kunstlessen en thema’s op de scholen.”

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.