Op school, Fawaka Ondernemersschool

Choco ondernemers

Leerlingen gaan de uitdaging aan om hun eigen fairtrade chocolademerk te ontwikkelen en het meest succesvolle bedrijf te worden.

choco ondernemers fawaka
Informatie
Aanbod voor
po
Locatie activiteit

Op school

Wanneer

Op aanvraag

Duur

Deelnemers

Bekijk later opnieuw
Delen
Heb je een vraag?

Neem contact op met onze adviseurs.

Choco ondernemers

Discipline: Duurzaamheid en ontwerpen
Aanbieder: Fawaka Ondernemersschool
Soort:
Lessenreeks
Locatie: Op school
Niveau: Groep 3 t/m 8
Kosten: Voor minimaal 6 lessen bedraagt de prijs € 1.800,- en voor maximaal 12 lessen € 3.100,-. Deze prijs is inclusief materiaalkosten, docent (voorbereidingstijd en lesgeven), en grafisch vormgever.

Kinderen gaan de uitdaging aan om hun eigen fairtrade chocolademerk te ontwikkelen en het meest succesvolle bedrijf te worden. In dit programma ontwikkelen de kinderen 21e-eeuwse vaardigheden als creatief en oplossingsgericht denken, samenwerken en presenteren.

De kinderen gaan eerst op ontdekkingstocht en onderzoeken verse cacaovruchten, het productieproces en de productieketen van chocola, zodat ze leren over eerlijke handel. Vervolgens maken de kinderen hun eigen chocola, waarbij er een ruime keuze aan smaken beschikbaar is. Ook ontwerpen ze met behulp van een grafisch vormgever een eigen wikkel. Voordat ze de repen verkopen, krijgen de kinderen les in marketing, pitchen en budgetteren. Ze pitchen hun bedrijf voor een bankier en werken toe naar de Heerlijke Eerlijke Chocolademarkt, het eindevenement waar de kinderen hun zelf ontwikkelde fairtrade chocoladerepen verkopen.

Aansluiting bij kerndoelen

  • 35: De leerlingen leren zich redzaam te gedragen in sociaal opzicht, als verkeersdeelnemer en als consument.
  • 39: De leerlingen leren met zorg om te gaan met het milieu.
  • 42: De leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur.
  • 44: De leerlingen leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.
  • 47: De leerlingen leren de ruimtelijke inrichting van de eigen omgeving te vergelijken met die in omgevingen elders, in binnen- en buitenland, vanuit de perspectieven landschap, wonen, werken, bestuur, verkeer, recreatie, welvaart, cultuur en levensbeschouwing.
  • 54: De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.