Op school, Fawaka Ondernemersschool

Mode ondernemers

Leerlingen gaan de uitdaging aan om hun eigen duurzame modemerk te ontwikkelen en het meest succesvolle bedrijf te worden!

mode ondernemers fawaka ondernemersschool
Informatie
Aanbod voor
po
Locatie activiteit

Op school

Wanneer

Op aanvraag

Duur

Deelnemers

Bekijk later opnieuw
Delen
Heb je een vraag?

Neem contact op met onze adviseurs.

Mode ondernemers

Discipline: Duurzaamheid  en ontwerpen
Aanbieder: Fawaka Ondernemersschool
Soort:
Lessenreeks
Locatie: Op school
Niveau: Groep 3 t/m 8
Kosten: Voor minimaal 7 lessen bedraagt de prijs € 2040,- en voor maximaal 12 lessen € 3.120,-. Deze prijs is inclusief materiaalkosten, docent (voorbereidingstijd en lesgeven), en maker.

Leerlingen gaan de uitdaging aan om hun eigen duurzame modemerk te ontwikkelen en het meest succesvolle bedrijf te worden. In dit programma ontwikkelen de kinderen 21e-eeuwse vaardigheden zoals creatief en oplossingsgericht denken, samenwerken en presenteren. Allereerst onderzoeken de kinderen de productieketen van kleding. Om de nieuwe modemerken tot leven te laten komen, ontwerpen de bedrijfjes een eigen bedrijfslogo en keurmerk.

Onder begeleiding van een professioneel ontwerper geven de kinderen vorm aan hun eigen collectie kleding en werken ze aan het eindproduct. Om hun kledinglijn te verkopen, leren de kinderen in workshops hoe ze hun product kunnen promoten door middel van marketing, pitchen en budgetteren. Dan is het tijd voor het eindevenement: de (kl)eerlijke modemarkt! Hier verkopen de kinderen hun zelf ontworpen kleding aan ouders, vriendjes en familie.

Aansluiting bij kerndoelen

  • 35: De leerlingen leren zich redzaam te gedragen in sociaal opzicht, als verkeersdeelnemer en als consument.
  • 39: De leerlingen leren met zorg om te gaan met het milieu.
  • 42: De leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur.
  • 44: De leerlingen leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.
  • 45: De leerlingen leren oplossingen voor technische problemen te ontwerpen, deze uit te voeren en te evaluaren.
  • 47: De leerlingen leren de ruimtelijke inrichting van de eigen omgeving te vergelijken met die in omgevingen elders, in binnen- en buitenland, vanuit de perspectieven landschap, wonen, werken, bestuur, verkeer, recreatie, welvaart, cultuur en levensbeschouwing.
  • 54: De leerlingen leren beelden, taal, muziek, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
  • 55: De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren.

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.