Op school, maX Music

Augmented Reality

Leerlingen leren wat augmented reality is en gaan zelf aan de slag om de vituele wereld in de echte wereld te plaatsen! Deze workshop is een onderdeel van de Programmalijn Media.

Informatie
Aanbod voor
po
Locatie activiteit

Op school

Wanneer

In overleg

Duur

90-150 minuten

Deelnemers

Maximaal 30 leerlingen

Bekijk later opnieuw
Delen
Heb je een vraag?

Neem contact op met onze adviseurs.

Augmented Reality

  • Soort les: Workshop
  • Aanbieder: maX Music
  • Discipline: Mediakunst
  • Locatie: Op school
  • Leerjaar: Groep 7 en 8
  • Benodigdheden: Digibord met aansluiting voor laptop en  Ipad
  • Kosten: Vanaf €575,- per groep
  • Tijdsduur: 90-150 minuten

Wie herinnert zich nog Arnold Schwarzenegger die in de film Terminator extra informatie ‘zag’ over personen en voorwerpen die hij bekeek? Die science fiction uit de jaren ’80 is inmiddels werkelijkheid geworden met augmented reality (Nederlands: toegevoegde realiteit). We zien het toegepast in spellen als Pokémon Go, maar ook voor bedrijven en scholen blijkt het interessant om informatie beschikbaar te maken in een virtuele laag over de werkelijkheid.

Na een korte introductie over augmented reality gaan de deelnemers in groepjes aan de slag met iPads en een speciale app. Elk groepje werkt aan een eigen project waarin bijvoorbeeld relevante tekst, foto of video op het iPad scherm moet verschijnen wanneer de camera op een voorwerp of persoon wordt gericht. Zo kan een fysieke foto op je iPad scherm tot leven komen en veranderen in een video. Het aloude klassenbord met briefjes over activiteiten en projecten kan worden geüpgrade tot een startpunt voor het ontsluiten van allerlei informatie. Richt je iPad op de informatieposter over buitenschoolse activiteiten en op je scherm zingt het schoolkoor je toe, vertelt de dirigent hoe je je kunt inschrijven en het online registratieformulier verschijnt al op je scherm. De workshop beslaat 90-150 minuten.

Programmalijn Media

Deze workshop is een onderdeel van de Programmalijn Media. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst.

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.