Op school

Bee-Bots & Blue-bots

Deze workshop is een onderdeel van de Programmalijn Media. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst.

Informatie
Aanbod voor
po
Locatie activiteit

Op school

Wanneer

In overleg

Duur

3x 60 minuten

Deelnemers

Maximaal 30 leerlingen

Bekijk later opnieuw
Delen
Heb je een vraag?

Neem contact op met ons team:

Bee-Bots & Blue-bots

Deze workshop is voor groep 3 en 4 van het primair onderwijs. Spelenderwijs maken leerlingen kennis met programmeren. Tijdens de voorbereidende les leren ze hoe programmeren precies werkt zonder een apparaat te gebruiken. Ze oefenen door de meester of juf te ‘programmeren’.

In de volgende twee lessen gaan ze met korte en lange opdrachten Bee-bots en  Blue-bots programmeren. Ze laten de botjes praten en verschillende opdrachten uitvoeren.

Praktische informatie

Aanbieder: Het Medialab van Bibliotheek Eemland
Locatie: Klaslokaal op school
Leerjaar: Groep 3 en 4
Benodigdheden: –
Kosten: €205,- per klas
Tijdsduur:
60 minuten – voorbereidende les door leerkracht op school
2x 60 minuten – door vakdocent van Het Medialab op school

Meer over de Programmalijn Media

Kunst en cultuur geven kinderen de mogelijkheid om uitdrukking te geven aan hun gevoelens, te reflecteren op hun leefwereld en hun ideeën vorm te geven. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst. Denk daarbij aan het kennismaken met film, fotografie en recentelijk ontwikkelde technologieën zoals robotica, 3D printen en werken met een greenscreen.

Leerlingen worden uitgedaagd om zich creatief én kunstzinnig te uiten en te ontplooien. Ze worden gestimuleerd om een open, nieuwsgierige en kritische houding aan te nemen. Daarbij leren ze zonder te oordelen naar hun omgeving te kijken en hun eigen (leer)proces centraal te zetten.

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.