Tekenen met Bee-bots
Deze workshop is een onderdeel van de Programmalijn Media. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst.

Tekenen met Bee-bots
- Soort les: les op school
- Aanbieder: Het Medialab van Bibliotheek Eemland
- Discipline: mediakunst
- Locatie: Klaslokaal op school
- Leerjaar: Groep 1 en 2
- Benodigdheden: Voorbereidende les en digibord
- Kosten: €205,- per klas
- Praktische informatie: Maximaal 30 leerlingen
- Tijdsduur: 60 minuten – voorbereidende les door leerkracht op school / 2x 60 minuten – door vakdocent van Het Medialab op school
Tekenen met Bee-bots is een workshop is voor de jongste van het primair onderwijs. Leerlingen maken spelenderwijs kennis met robots. Tijdens de voorbereidende les leren ze hoe een robot wordt aangestuurd. Ze ‘programmeren’ hun eigen klasgenoten met kleuren en maken een robotdans. In de volgende twee lessen gaan leerlingen de Bee-bots leren tekenen door ze te programmeren. Uiteindelijk besturen ze de Bee-bots door een doolhof. Door de verschillende uitdagingen aan te gaan leren de kinderen vooruit te denken.
Meer over de Programmalijn Media
Kunst en cultuur geven kinderen de mogelijkheid om uitdrukking te geven aan hun gevoelens, te reflecteren op hun leefwereld en hun ideeën vorm te geven. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst. Denk daarbij aan het kennismaken met film, fotografie en recentelijk ontwikkelde technologieën zoals robotica, 3D printen en werken met een greenscreen.
Leerlingen worden uitgedaagd om zich creatief én kunstzinnig te uiten en te ontplooien. Ze worden gestimuleerd om een open, nieuwsgierige en kritische houding aan te nemen. Daarbij leren ze zonder te oordelen naar hun omgeving te kijken en hun eigen (leer)proces centraal te zetten.