Op school

Soundsafari

Deze workshop is een onderdeel van de Programmalijn Media. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst.

Op Soundsafari
Informatie
Aanbod voor
po
Locatie activiteit

Op school

Wanneer

In overleg

Duur

3x 60 minuten

Deelnemers

Maximaal 30 deelnemers

Bekijk later opnieuw
Delen
Primair onderwijs NEOS Cultuuronderwijs aanbod
Heb je een vraag?

Neem contact op met onze adviseurs.

Soundsafari

  • Soort les: les op school
  • Aanbieder: Kunstvakdocent
  • Locatie: Klaslokaal op school
  • Leerjaar: Groep 5 en 6
  • Benodigdheden:
  • Kosten: €300,- per klas
  • Praktische informatie: Maximaal 30 deelnemers
  • Tijdsduur: 3x 60 minuten

Nieuwe geluiden zoeken en zelf maken is leuk en leerzaam en leidt tot verrassende ontdekkingen!

Tijdens deze workshop maken de leerlingen onder begeleiding van een muziekdocent in drie lessen een eigen soundtrack. Tijdens een soundsafari nemen zij geluiden op als basis voor hun compositie.  Laag voor laag bouwen leerlingen op de iPad vervolgens een eigen muziekstuk of verhaal met bestaande beats én de geluidsfragmenten die ze zelf opnamen. Een echte ear-opener!

Meer over de Programmalijn Media

Kunst en cultuur geven kinderen de mogelijkheid om uitdrukking te geven aan hun gevoelens, te reflecteren op hun leefwereld en hun ideeën vorm te geven. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst. Denk daarbij aan het kennismaken met film, fotografie en recentelijk ontwikkelde technologieën zoals robotica, 3D printen en werken met een greenscreen.

Leerlingen worden uitgedaagd om zich creatief én kunstzinnig te uiten en te ontplooien. Ze worden gestimuleerd om een open, nieuwsgierige en kritische houding aan te nemen. Daarbij leren ze zonder te oordelen naar hun omgeving te kijken en hun eigen (leer)proces centraal te zetten.

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.