Op school

Op Soundsafari

Deze workshop is een onderdeel van de Programmalijn Media. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst.

Op Soundsafari
Informatie
Aanbod voor
po
Locatie activiteit

Op school

Wanneer

Duur

1,5 uur

Deelnemers

30

Bekijk later opnieuw
Delen
Marlon van Casteren
Heb je een vraag?

Neem contact op met Marlon van Casteren:

Sound Safari

In drie lessen maken leerlingen onder leiding van een muziekdocent een eigen soundtrack. Tijdens een soundsafari nemen zij geluiden op als basis voor een muzikale compositie. Het zelf maken en op zoek gaan naar geluiden is leuk en leerzaam om te doen, en kan leiden tot verrassende ontdekkingen!

Laag voor laag bouwen leerlingen op de iPad vervolgens een eigen muziekstuk of verhaal met bestaande beats én de geluidsfragmenten die ze zelf opnamen. Een echte earopener!

Deze lessen dragen bij aan het onderzoekend en creërend vermogen van de leerlingen.

Praktische kenmerken

  • Tijdsduur: 1,5 uur
  • Uitvoering/aanbieder: muziek - kunstvakdocent
  • Locatie: in de klas en rondom de school
  • Maximum aantal leerlingen: 30
  • Vervoer: n.v.t.

Meer over de Programmalijn Media

Kunst en cultuur geven kinderen de mogelijkheid om uitdrukking te geven aan hun gevoelens, te reflecteren op hun leefwereld en hun ideeën vorm te geven. In de Programmalijn Media leren kinderen over de werking en het creatieve gebruik van digitale technologie. De Programmalijn bestaat uit actief en receptief aanbod op het gebied van filmeducatie, mediawijsheid en mediakunst. Denk daarbij aan het kennismaken met film, fotografie en recentelijk ontwikkelde technologieën zoals robotica, 3D printen en werken met een greenscreen.

Leerlingen worden uitgedaagd om zich creatief én kunstzinnig te uiten en te ontplooien. Ze worden gestimuleerd om een open, nieuwsgierige en kritische houding aan te nemen. Daarbij leren ze zonder te oordelen naar hun omgeving te kijken en hun eigen (leer)proces centraal te zetten.

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.