Kunsthal KAdE, Mondriaanhuis, Museum Flehite

Kijk, Kunst!

Leerlingen maken in dit project kennis met hun eigen culturele omgeving. In dit verband komt ook het verschil tussen autonoom en toegepast werk aan de orde. Leerlingen bespreken de relatie van een kunstwerk met de omgeving en er is aandacht voor stijlkenmerken.

Informatie
Aanbod voor
po
Locatie activiteit

Museum Flehite, Kunsthal KAdE, Mondriaanhuis

Wanneer

Op aanvraag

Duur

90 minuten

Deelnemers

Maximaal 30 leerlingen

Bekijk later opnieuw
Delen
Heb je een vraag?

Neem contact op met onze adviseurs.

Kijk, kunst!

  • Soort les: Museumbezoek 
  • Aanbieder: Museum Flehite, Kunsthal KAdE en Mondriaanhuis
  • Discipline: Beeldende kunst en erfgoed
  • Locatie: Museum Flehite, Westsingel 50 in Amersfoort
  • Leerjaar: Groep 5 en 6
  • Begeleiders: Minimaal 4 en maximaal 6 per groep
  • Kosten: €155,- per groep
  • Tijdsduur:
    4x 15 minuten – digitale scheurkalender door leerkracht
    90 minuten – museumbezoek
    45 minuten – verwerkingsles door leerkracht 

Het barst van de kunst in Amersfoort, niet alleen in Kunsthal KAdE, Museum Flehite en het Mondriaanhuis, maar ook op straat. Ontdek twaalf bijzondere kunstwerken met de digitale scheurkalender. Deze tool voor op het digibord zit vol spannende kijk-, denk- en spelopdrachten over de Amersfoortse kunst die als ‘kunstsnack’ in te zetten zijn.

Aansluitend op de digitale lessen vindt een museumbezoek plaats. Tijdens dit bezoek zijn kunstwerken uit de scheurkalender in het echt te zien en gaan de leerlingen in het atelier aan de slag als ware kunstenaars.

Kerndoelen

  • Kerndoel 54: De leerlingen leren beelden, muziek, taal, spel en beweging te gebruiken, om er gevoelens en ervaringen mee uit te drukken en om er mee te communiceren.
  • Kerndoel 55: De leerlingen leren reflecteren op eigen werk en dat van anderen.
  • Kerndoel 56: De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.

Cookies

Deze website gebruikt cookies om je een optimale ervaring te bieden.